شرکت ها, هارد دیسک

شرکت وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال شرکت تولید کننده درایو حافظه آمریکایی است، این شرکت در سال 1970 تاسیس شده و در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت در ابتدا در زمینه تولید مدارهای مختلف و کاربردی فعالیت می‌کرد. در گذر زمان و در ادامه فعالیت خود ابزارهای ذخیره سازی و سرویس‌های ابری را به بازار معرفی کرد.

محصولات وسترن دیجیتال در قالب انواع حافظه‌های HDD و SSD برای انواع لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، و دستگاه‌های نظارتی و …. تولید می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. افراد حتما باید قبل از خرید انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال، نیاز‌های خود را مشخص کرده و با توجه به کارایی آن‌ها هارد مورد نظرشان را انتخاب کنند. قیمت هاردها بر اساس قابلیت و ظرفیت آنها متفاوت است.

 شرکت تولیدکننده هارد وسترن دیجیتال همچنین انواع حافظه‌های کوچک یا به عبارتی NAND را برای دستگاه‌های کوچک‌تری مثل تلفن‌های همراه تولید می‌کند. حافظه‌های جانبی و اکسترنال از معروف ترین تولیدات شرکت وسترن دیجیتال است. هارد‌های داخلی یا اینترنال این شرکت نیز در بسیاری از موارد قابلیت‌های زیادی دارند. هاردهای داخلی وسترن دیجیتال تنوع و تقاضای بالایی دارند.

شرکت وسترن دیجیتال

ویژگی‌ هاردهای شرکت وسترن دیجیتال

 تخصص بالای متخصصین وسترن دیجیتال در ساخت انواع هارد‌های داخلی و خارجی نکته مهم این شرکت است. یکی از مهم‌ترین کاربرد آن‌ها به منظور استفاده در دوربین مداربسته داهوا و همینطور هایک ویژن است. محصولات هارد اینترنال وسترن دیجیتال بصورت تخصصی تولید می‌شوند و خطوط مختلف تولید برای انواع هارد‌های اینترنال در وسترن دیجیتال وجود دارد.

هر محصول وسترن دیجیتال با توجه به ویژگی‌های مخصوصش اصولاً کد رنگ متفاوتی دارد. هارد‌های اینترنال وسترن با کد‌های رنگی دسته بندی می‌شوند، هارد‌های داخلی وسترن دیجیتال در 6 گروه رنگی دسته بندی می‌شوند. رنگ‌ آن‌ها سبز، آبی، هارد وسترن دیجیتال رنگ بنفش، قرمز، مشکی و طلایی بوده و برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند.

رده‌بندی هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال بین سایر برندها

بطورکلی هارد اینترنال وسترن دیجیتال  یکی از سه برند برتر جهانی در زمینه هارد‌های داخلی است. هارد‌های داخلی این شرکت در طول سال‌های فعالیت همواره نقش زیادی در تأمین نیاز کاربران به فضای ذخیره سازی را برطرف کرده است.

 با توجه به آمارها و از لحاظ میزان فروش، هارد وسترن دیجیتال در مقام دوم پرفروش‌ترین محصولات ذخیره سازی حافظه قرار دارد. بر اساس نظر متخصصین، هارد اینترنال مشکی برند وسترن دیجیتال، پس از هارد داخلی فایر کودا برند سیگیت، برترین هارد اینترنال دنیا شناخته شده است.

انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال و کاربرد آنها

هارد‌های اینترنال وسترن دیجیتال بسیار متنوع بوده و هاردهای داخلی این برند در شش دسته تقسیم می‌شوند. هر دسته دارای رنگ متفاوتی است، در ادامه مقاله ویژگی و کاربرد هر رنگ از هارد‌ها را شرح می‌دهیم.

با توجه به بررسی‌ها هارد آبی وسترن و هارد VelociRaptor، کاربردی‌ترین هارد‌های اینترنال این شرکت تولیدکننده هارد وسترن دیجیتال هستند. از نظر بسیاری از متخصصین این حوزه، هارد آبی اینترنال وسترن دیجیتال دومین هارد برتر دنیا است. با توجه به تحقیقات انجام شده، شرکت وسترن دیجیتال دومین تولید کننده برتر هارد اینترنال در جهان شناخته شده است.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال رنگ آبی

  • دسته آبی برای کارهای روزمره استفاده می‌شود.
  • نصب ویندوز و فراخوانی روزانه آن از روی هارد از کاربردهای هارد آبی وسترن دیجیتال است و عنوان هارد دوم را دارد. برای مثال می‌توانید یک کارت SSD روی سیستم نصب کنید و تنها فایل‌های آرشیو آبی وسترن دیجیتال شامل نوعی حافظه نهان محدود است. حجم این حافظه نهان عموماً از 16 تا 64 مگابایت است، برای مثال یک حافظه 8 ترابایتی با 64 مگابایت حافظه‌ی نهان است.
  • برای انتقال داده‌ها از این دیسک از کابل ساتا نسل 3 استفاده می‌شود، این کابل قابلیت انتقال 6 مگابایت در ثانیه را دارند. سرعت هارد‌های آبی از 126 مگابایت تا 150 مگابایت متغیر بوده و بستگی به ظرفیت هارد دارد.
  • سرعت گردش دیسک هارد آبی تا حد 5400 دور در دقیقه است.
  • دمای کنترل هارد آبی از 0 تا 60 درجه سانتی گراد است، در صورت بالاتر رفتن دما باید از فن کنترلی استفاده شود. در غیر این صورت اطلاعات روی دیسک از بین می‌رود.

هارد‌های آبی رنگ شرکت وسترن دیجیتال معمولا برای مصارف روزانه و عادی طراحی شده‌اند. این نوع هارد برای سال‌ها به عنوان هارد استاندارد روی انواع کامپیوتر استفاده می‌شدند. محصولات جدید این دسته نوعی SSD داخلی است که نوعی محصول هیبریدی و با کارایی و سرعت بسیار بالا است.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال رنگ بنفش

محصولات رنگ بنفش هاردهای وسترن دیجیتال کاملاً تخصصی بوده و برای مصارف بسیار فشرده استفاده می‌شوند، این نوع هارد‌ها برای سیستم‌های نظارتی بکار می‌روند.

  • سرعت نوشتن داده‌ها روی این هارد دیسک بسیار بالاست.
  • این هارد‌ها پایداری بالایی دارند، بصورت دائمی روشن بوده و معمولاً برای DVR یا  NVR‌ های سیستم‌های حفاظتی بکار می‌روند.
  • این هارد‌ها اطلاعات 64 دوربین را بصورت همزمان دریافت می‌کنند.
  • این نوع هارد قابلیت ضبط و ذخیره 24 ساعته فایل‌های ویدیویی سنگین را داشته و کیفیت ضبط تصاویر این نوع هارد بسیار بالاست.

خرید و قیمت هارد‌ وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال شرکت امریکایی است که هم اکنون نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان فضای ذخیره سازی اطلاعات در جهان است. هارد دیسک‌های تولیدی شرکت وسترن دیجیتال در دسته‌های مختلف و رنگ‌های متفاوت تقسیم می‌شوند.

برای تهیه هارد وسترن دیجیتال می‌توانید به فروشگاه‌ها و پاساژ‌های فروش لوازم کامپیوتر و تجهیزات نظارتی هارد وسترن دیجیتال مراجعه کنید. هارد اینترنال طلایی، گران قیمت‌ترین هارد وسترن دیجیتال دسته بندی شده بر اساس رنگ بندی است. برای خرید هارد وسترن دیجیتال می‌توانید به وب سایت‌های معتبر فروشگاهی ارائه کننده محصولات دیجیتال مراجعه کنید. همینطور با مراجعه به نمایندگان ماد طلایی می‌توانید این محصول شرکت تولیدکننده هارد وسترن دیجیتال را خریداری کنید.

author-avatar

درباره پیمان رسولی

پیمان رسولی هستم متخصص سئو(سئوکار) هستم و 5 سال در حوزه سئو و طراحی سایت مشغول به کارم با ابزار ها و نرم افزار های مربوط به سئو کار کردم با زبان های html ,CSS, js کار کردم و 1 سال به صورت فرانت اند کار کردم

2 دیدگاه در “شرکت وسترن دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *